Jak w cPanelu sprawdzić, czy Twoja wiadomość e-mail dotarła do odbiorcy?
Posiadając hosting w MSERWIS masz dostęp do raportów dostarczalności wiadomości e-mail, które pochodzą z Twoich kont pocztowych. To funkcjonalność bazująca na logach serwera pocztowego, która może okazać się przydatna, gdy zechcesz zweryfikować, czy wiadomość, którą wysłałeś trafiła do odbiorcy. Przyda się ona również w celu zidentyfikowania ewentualnych problemów z dostarczaniem poczty e-mail.
Żeby zweryfikować status wysłanej wiadomości przejdź na stronę MSERWIS i zaloguj się do swojego konta cPanel. .
Kolejno z zakładki “E-MAIL” wybierz “Śledzenie dostarczania”.
Zobaczysz tutaj wszystkie wysłane z Twoich kont pocztowych wiadomości wraz z datą, statusem, informacją o nadawcy i odbiorcy, oraz ewentualnymi dodatkowymi informacjami. Spośród wiadomości możesz wyodrębnić te, których wysyłanie zostało zablokowane i zakończyło się niepowodzeniem. Dane są przechowywane przez 30 dni.
Oprócz tego masz możliwość wygenerowania raportów uwzględniających 4 różne kryteria wyszukiwania. Oprócz tego możesz wybrać z listy, ile wyników ma być wyświetlanych na stronie.
Wyniki raportów domyślnie sortowane są ze względu na różne statusy i wyświetlane są w następujących kolumnach:
- System pomyślnie dostarczył wiadomość.
- Status wiadomości jest nieznany lub trwa jej dostarczanie.
- System odrzucił wiadomość.
- Wiadomość napotkała na błąd dostarczenia.
- System zarchiwizował wiadomość. Więcej na ten temat znajdziesz w dokumentacji oprogramowania cPanel.
- System odrzucił wiadomość. Mogło być to spowodowane np. tym, że serwer nadawcy nie korzysta z bezpiecznej konfiguracji lub pojawia się na liście spamerów.
- Serwer poczty przyjął wiadomość, ale nie dostarczył jej do skrzynki odbiorczej adresata. Przeważnie dzieje się tak, ponieważ oprogramowanie antyspamowe filtruje wiadomość lub jeśli odbiorca ma niestandardowe filtry poczty e-mail.
Dla każdego zdarzenia możesz wyświetlić szczegóły wysyłania wiadomości, klikając w ikonę “Wyświetlania szczegółów” w kolumnie “Akcje”. Dzięki temu uzyskasz więcej informacji na temat ewentualnego błędu dostarczenia. Przykłady błędów jakie mogą się przytrafić to:
- Deferred due to greylisting - Twoje e-maile od nieznanych nadawców są opóźniane przez serwer i znajdują się na szarej liście. Serwer zwraca wiadomość w odpowiedzi na nieznany e-mail, stwierdzając, że serwer jest zajęty i spróbuj ponownie później.
- This mail cannot be forwarded because it was detected as spam - serwer potraktował Twoją wiadomość jako spam.