Jak w cPanelu sprawdzić, czy Twoja wiadomość e-mail dotarła do odbiorcy?
Posiadając hosting w MSERWIS masz dostęp do raportów dostarczalności wiadomości e-mail, które pochodzą z Twoich kont pocztowych. To funkcjonalność bazująca na logach serwera pocztowego, która może okazać się przydatna, gdy zechcesz zweryfikować, czy wiadomość, którą wysłałeś trafiła do odbiorcy. Przyda się ona również w celu zidentyfikowania ewentualnych problemów z dostarczaniem poczty e-mail.
Żeby zweryfikować status wysłanej wiadomości przejdź na stronę MSERWIS i zaloguj się do swojego konta cPanel. .
Kolejno z zakładki “E-MAIL” wybierz “Śledzenie dostarczania”.
Zobaczysz tutaj wszystkie wysłane z Twoich kont pocztowych wiadomości wraz z datą, statusem, informacją o nadawcy i odbiorcy, oraz ewentualnymi dodatkowymi informacjami. Spośród wiadomości możesz wyodrębnić te, których wysyłanie zostało zablokowane i zakończyło się niepowodzeniem. Dane są przechowywane przez 30 dni.
Oprócz tego masz możliwość wygenerowania raportów uwzględniających 4 różne kryteria wyszukiwania. Oprócz tego możesz wybrać z listy, ile wyników ma być wyświetlanych na stronie.
Wyniki raportów domyślnie sortowane są ze względu na różne statusy i wyświetlane są w następujących kolumnach:
System pomyślnie dostarczył wiadomość.
Status wiadomości jest nieznany lub trwa jej dostarczanie.
System odrzucił wiadomość.
Wiadomość napotkała na błąd dostarczenia.
System zarchiwizował wiadomość. Więcej na ten temat znajdziesz w dokumentacji oprogramowania cPanel.
System odrzucił wiadomość. Mogło być to spowodowane np. tym, że serwer nadawcy nie korzysta z bezpiecznej konfiguracji lub pojawia się na liście spamerów.
Serwer poczty przyjął wiadomość, ale nie dostarczył jej do skrzynki odbiorczej adresata. Przeważnie dzieje się tak, ponieważ oprogramowanie antyspamowe filtruje wiadomość lub jeśli odbiorca ma niestandardowe filtry poczty e-mail.
Dla każdego zdarzenia możesz wyświetlić szczegóły wysyłania wiadomości, klikając w ikonę “Wyświetlania szczegółów” w kolumnie “Akcje”. Dzięki temu uzyskasz więcej informacji na temat ewentualnego błędu dostarczenia. Przykłady błędów jakie mogą się przytrafić to:
- Deferred due to greylisting - Twoje e-maile od nieznanych nadawców są opóźniane przez serwer i znajdują się na szarej liście. Serwer zwraca wiadomość w odpowiedzi na nieznany e-mail, stwierdzając, że serwer jest zajęty i spróbuj ponownie później.
- This mail cannot be forwarded because it was detected as spam - serwer potraktował Twoją wiadomość jako spam.