Czy wiesz, do kogo sprzedajesz? Strategia sprzedaży oraz komunikacji marki jest niezwykle ważna. W e-commerce warto trzymać rękę na pulsie i dostosowywać je do zmieniającego się otoczenia. 

W MSERWIS.pl stale śledzimy zmieniające się trendy na rynku. Dzięki raportowi E-commerce w Polsce, przeanalizowaliśmy jak wygląda rynek sprzedaży on-line w 2022 roku, przez co możemy Wam pomóc m.in. w prawidłowym serwisowaniu sklepu internetowego. Opracowanie raportu powstało dzięki współpracy trzech firm: Gemius, Polskich Badań Internetu oraz IAB Polska. Z pracy tych firm korzystają największe w Polsce domy mediowe, agencje reklamowe czy firmy technologiczne. Dzięki temu artykułowi będziesz mógł do nich dołączyć, wykorzystując najnowsze informacje z branży.

Stabilizacja

Raport podkreśla, że liczba kupujących się ustabilizowała i wynosi 77% z 30 milionów internautów w Polsce, co daje 23,1 miliona osób dokonujących zakupów. Już co trzecia osoba kupuje również za granicą. Co to dla Was oznacza? Być może to odpowiedni moment na odwrócenie sytuacji i zainteresowanie się rynkami zagranicznymi. Dzięki temu wyjdziecie poza granice Polski i pozyskać szersze grono klientów.

Posiadając stabilny rynek e-commerce w Polsce rozwijanie rynków zagranicznych jest nieco łatwiejsze. Od czego zacząć? Na pewno od badań rynku i zapoznania się z obecnie panującymi tam trendami. W serwisie Eksport.pl znajdziecie kilka wskazówek jak wybrać rentowne rynki dla ekspansji zagranicznej Waszej firmy.

domeny w e-commerce

Mamy nadzieję, że wspomniany artykuł pomoże Wam wybrać jeden rynek, od którego zaczniecie zdobywanie zagranicznych klientów. Przy okazji pomyślcie również o zabezpieczeniu swojej marki na przyszłość, rejestrując domeny w wybranych rozszerzeniach. Jak to zrobić? Odpowiedź znajdziecie w artykule: Jak rejestracja domeny pomoże Ci zabezpieczyć swoją markę na zagranicznych rynkach. Skontaktujcie się również z obsługą klienta w Domeny.tv – pomożemy Wam w wyborze odpowiedniej puli domen.

Mobilność e-commerce w Polsce

Pierwszy raz w historii raportu w kategorii urządzeń wykorzystywanych do zakupu, smartfony wyprzedziły nieznacznie laptopy i komputery stacjonarne. Klienci coraz więcej czasu spędzają na urządzeniach mobilnych, nic więc dziwnego, że również w ten sposób dokonują zakupów.

Podczas badania klienci wskazują jednak szereg problemów, z którymi się spotykają. Co dokładnie im przeszkadza? Przedstawiamy 3 najczęstsze niedogodności:

  1. Niewygodne wypełnianie formularzy (34% ankietowanych) – jeśli ta sytuacja ma miejsce w Waszym sklepie, zainwestujcie w automatyczne wypełnianie danych. Możecie w tym celu poprosić klienta o zalogowanie lub wykorzystać dane z ostatniego zamówienia czy dane konta. Jeśli zakupy przez urządzenia mobilne stanowią niewielki procent całości dokonywanych zakupów, warto skontrolować proces zakupowy. Przejście procesu w identyczny sposób jak robią to Wasi klienci pozwoli Wam na szybkie rozpoznanie problemów.
  2. Niedostosowanie strony do zakupów na urządzeniach mobilnych (30% ankietowanych) – wyobraźcie sobie, że ⅓ klientów spotkała się z tym problemem w różnych sklepach. Strony nie działają poprawnie, np. przyciski są zbyt małe czy elementy strony nachodzą na siebie. Może to oznaczać utratę każdego klienta, który próbuje dokonać zakupów. Jak tego uniknąć? Dostosowując sklep do widoku responsywnego. Optymalizację waszej strony możecie zlecić w MSERWIS.pl. Nasi programiści pomogą Wam w dostosowaniu treści i widoków strony do urządzeń mobilnych, a także podpowiedzą, jak poprawić funkcjonowanie sklepu.
  3. Problemy z dokonaniem płatności (22% ankietowanych) – to jeden z czynników, który w kluczowym momencie również potrafi skutecznie odrzucić od finalizacji zakupów. W swoim sklepie internetowym wprowadźcie szybkie i proste płatności online. W kilku kliknięciach pozwolą na skuteczne dokonanie zakupów. W Polsce najpopularniejszym serwisem pośredniczącym w płatnościach jest PayU. Projektując sklepy internetowe również polecamy tę metodę ze względu na wygodę kupujących. Dzięki niej klienci mają dostęp do płatności przez BLIK czy wprowadzenia danych karty płatniczej. Zachęcamy również do zapoznania się z artykułem: Jakie formy płatności warto wdrożyć w sklepie internetowym dla transakcji w Polsce i Europie?.

Płatność to jeden z kluczowych etapów ścieżki zakupowej, dlatego właściciele sklepów internetowych powinni szczególnie przyglądać się trendom panującym na rynku. Prawdopodobnie nie doczekamy się nowoczesnych metod płatności, a jedynie rozwiązań, które sprawią, że płatności będą jeszcze wygodniejsze dla klientów.

e-commerce w Polsce

Bezpieczeństwo

Nieustającą kwestią podlegającą dyskusji w sieci jest bezpieczeństwo. W raporcie Maciej Pawlak, Head of Risk & Security w serwisie Tpay, zwraca uwagę na możliwości wykorzystania technologii deepfake do wyłudzenia danych. Uzasadnia, że to na nas, właścicielach sklepów, ale również na partnerach i dostawcach ciąży obowiązek dbania o bezpieczeństwo infrastruktury stron internetowych. Wspomina również o edukacji dotyczącej prawidłowego przebiegu płatności, a także tego, co może spotkać klientów podczas tego etapu zakupów. Mogą to być na przykład strony udające strony logowania banków, które służą do wyłudzenia danych do logowania, a później środków pieniężnych.

W MSERWIS.pl nieprzerwanie dostarczamy Wam treści i usługi związane z bezpieczeństwem waszych usług internetowych. Podstawą jest oczywiście certyfikat SSL, który w 2022 roku jest standardem i ma istotny wpływ na pozycjonowanie treści w sieci. Jaki certyfikat SSL wybrać? Pomoże Wam w tym artykuł: Wybór certyfikatu SSL i jego weryfikacja, a także nasza Obsługa Klienta. Skontaktujcie się z nami – chętnie pomożemy w wyborze!

Treści, które pomogą Wam w dbaniu o bezpieczeństwo, a także uświadomią Was w jaki sposób MSERWIS.pl chroni Wasze dane? Polecamy dwa artykuły:

Zapoznanie się z dwoma wspomnianymi artykułami i zastosowanie się do wskazówek w znaczący sposób podniesie Wasze bezpieczeństwo.

Decyzje

Co sprawia, że klienci wybierają dany sklep internetowy? Na pierwszym miejscu stawiają atrakcyjne ceny produktów, niskie koszty dostawy, a także pozytywne wcześniejsze doświadczenia. Wiarygodności dodają opinie innych konsumentów, możliwość płatności przy odbiorze, a także jasne warunki zwrotu i ewentualnej reklamacji.

Jednym z decydujących czynników jest również forma dostawy. W Polsce króluje InPost wraz ze swoimi Paczkomatami®. Klienci wybierają tę formę dostawy ze względu na całodobową możliwość odbioru paczki. Inne, popularne metody dostawy to między innymi dostawa kurierem do domu lub pracy.

Ze względu na ekologię popularnością cieszą się maszyny paczkowe (na rynku mamy nie tylko Paczkomaty®), dostawy do punktów partnerskich lub bezpośrednio do sklepów. Biorąc pod uwagę ekologię, klienci oczekują również opakowań wielokrotnego użytku, opakowań ekologicznych a także dostarczenia paczek pojazdami elektrycznymi.

Jak widzicie, klienci e-commerce w Polsce zwracają uwagę na różne aspekty poszczególnych etapów ścieżki zakupowej. Czasy, kiedy mogliśmy zaniedbać którykolwiek z nich, minęły. Klienci decydują portfelem i w ten sposób decydują o istnieniu poszczególnych sklepów internetowych.

W MSERWIS.pl pomożemy Wam w dostosowaniu strony do panujących trendów. Możecie również skorzystać z darmowej konsultacji SEO, która pomoże Wam rozwiać wątpliwości związane z obecnością waszej firmy w wyszukiwarkach internetowych.

Zapisz się na powiadomienia o nowych artykułach

i odbierz link do unikatowej oferty


* Wypełniając formularz wyrażam zgodę na przesłanie na mój adres e-mail powiadomień ze strony „www.mserwis.pl/blog”. Szczegóły związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych znajdziesz w naszej polityce prywatności: https://www.domeny.tv/polityka-prywatnosci

magda mserwis

W MSERWIS.pl i Domeny.tv przez 7 lat dbałam o jak najlepszy kontakt z klientami. Rozwiązywałam ich najprzeróżniejsze problemy i nadzorowałam nad systemem zgłoszeń pomocy technicznej. Aktywnie śledziłam zmiany dotyczące oferty firmy oraz trendy technologiczne, aby zapewnić klientom jak najlepsze wsparcie.

Zajmowałam się obsługą kluczowych klientów, a także byłam odpowiedzialna za marketing wielu produktów. Rozumiem techniczne aspekty branży i potrafię skutecznie komunikować się z interesariuszami z różnych działów.

Polub nas na Facebooku

Facebook Pagelike Widget

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *